Schouderpijn bij een ontsteking in de schouder

Schouderpijn bij een ontsteking in de schouder

Heeft u schouderpijn in de bovenkant van de schouder en in uw bovenarm? Ervaart u een zeurend en soms stekend gevoel? Belemmert de schouderpijn uw dagelijks leven? Misschien is de oorzaak van uw schouderpijn een ontsteking in de schouder. Wilt u de oorzaak van uw schouderpijn achterhalen en uw klachten verminderen? Onze therapeuten helpen u graag snel van uw klachten af.

voor Schouderpijn bij een ontsteking in de schouder

Klachten schouderpijn door ontsteking

Een ontsteking in de schouder kan een zeurende en soms zeer stekende schouderpijn geven. De schouderpijn kan uw dagelijks leven belemmeren, bijvoorbeeld bij het aankleden, huishouden of iets boven het hoofd pakken. Ook kan het zijn dat u ‘s nachts niet op de schouder kunt liggen. Het draaien en optillen van de arm kan uw schouderpijn verergeren. U kunt uitstralende pijn hebben naar de arm. Herkent u dit of heeft u vragen over schouderpijn? Neem dan eens contact op met de fysiotherapeut.

Oorzaak schouderpijn bij ontsteking

De beklemming of ontsteking kan veroorzaakt worden door een niet goed functionerende schoudergordel, overbelasting door bijvoorbeeld langdurig boven het hoofd werken of verkalking van de pees waardoor deze dikker wordt en eerder klem komt te zitten. Deze beklemmingen veroorzaken de schouderpijn. Ook kan bij een trauma de pees of slijmbeurs met veel kracht kort worden beklemd, waardoor de pees of slijmbeurs in de schouder geïrriteerd raakt en opzwelt.

Wat kunt u doen aan schouderpijn door ontsteking?

Zorg dat uw schouder bij aanhoudende schouderpijn voldoende rust krijgt, om verdere irritatie of een ontsteking te voorkomen. U kunt bij schouderpijn de arm beter wel blijven bewegen voor een goede doorbloeding. Dit bevordert het herstel. Vermijd bij schouderpijn bewegingen boven de tachtig graden. Samen met de fysiotherapeut kunt u het onderliggende probleem aanpakken en de spierfunctie van de schouder verder optimaliseren door bepaalde oefeningen.

“Ik kwam hier voor mijn dochter, die wat te zwaar was. Maar inmiddels train ik hier zelf ook, net als mijn schoonmoeder, zus én buurvrouw”

Emina Sahin, Amsterdam Oost

Waar kunt u terecht?

De fysiotherapeut helpt u graag bij uw klachten. Zoek een praktijk bij u in de buurt en maak een afspraak.

Vind uw dichtstbijzijnde locatie

Kaart Nederland met fysioholland vestigingen