Veelgestelde vragen

Jij kunt jouw afspraak tot 24 uur van te voren kosteloos verplaatsen of afzeggen. Indien jij tenminste 24 uur van te voren contact opneemt, wordt jouw afspraak niet in rekening gebracht.

Afspraken op maandag dienen vóór vrijdag 17.00 uur verplaatst of afgezegd te worden. Wanneer je jouw afspraak niet tijdig afzegt, moeten wij deze in rekening brengen. Een te laat geannuleerde afspraak, wordt niet door je verzekeraar vergoed. In dit geval wordt het particuliere tarief voor een niet nagekomen afspraak in rekening gebracht.

Jij kunt jouw afspraak maken, verplaatsen of afzeggen per telefoon, e-mail, via de chat op de website of door langs te lopen bij één van onze praktijken. Op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) doen wij ons best om jou, bij geen gehoor, nog op dezelfde dag terug te bellen. Bekijk het overzicht van de praktijken van FysioHolland voor de contactgegevens van jouw praktijk of kijk in de FysioHolland App.

Fysiotherapie is vrij toegankelijk. Dit betekent dat jij in veel gevallen geen verwijzing nodig hebt van de huisarts of specialist. Jij kunt meteen een afspraak maken met een fysiotherapeut bij jou in de buurt. Voor chronische indicaties zoals bij een beroerte, claudicatio intermittens (etalagebenen) en artrose in de heup of knie is wel een verwijzing nodig.

Wij verzoeken jou een handdoek, jouw legitimatiebewijs (ID, paspoort of rijbewijs) en (indien nodig) een verwijsbrief van de (huis)arts of specialist mee te nemen.

FysioHolland heeft een contract met alle zorgverzekeraars. Jij kunt dus ook bij ons terecht als jij een naturapolis hebt.

Klik hier voor meer informatie over de vergoeding voor fysiotherapie, onder andere voor meer informatie van de vergoeding bij een chronische indicatie en fysiotherapie bij kinderen.

Indien jij niet of onvoldoende (aanvullend) verzekerd bent voor fysiotherapie en/of oefentherapie bij een Nederlandse zorgverzekeraar, zijn de tarieven op deze pagina van toepassing. Als uw e-mailadres en telefoonnummer bij ons bekend zijn, ontvang jij de nota digitaal. Indien jij de nota liever niet digitaal wilt ontvangen, dan kun jij dit aangeven bij uw fysiotherapeut.

Wanneer je voor de eerste keer bij ons komt starten we meteen met de eerste behandeling. Onderdeel hiervan zijn de intake en het onderzoek. Voor de eerste afspraak worden twee zittingen gerekend.

Heb jij een andere vraag over jouw factuur? Neem dan contact op met de praktijk waar je onder behandeling bent. Bekijk het overzicht van de praktijken van FysioHolland voor de contactgegevens van de praktijk of kijk in de FysioHolland App.

De meeste praktijken zijn maandag tot en met vrijdag geopend tussen 8.30 en 17.00 uur. Veel van onze praktijken hebben ruimere openingstijden en zijn ook ‘s avonds en in het weekend geopend. Kijk voor actuele openingstijden bij één van onze praktijken bij jou in de buurt.

Wil jij in een andere plaats naar de fysiotherapeut, omdat het bijvoorbeeld in de buurt van uw werk is? Dan is dat natuurlijk mogelijk. FysioHolland heeft praktijken verspreid over heel Nederland. Bekijk hier het overzicht van alle praktijken.

In bepaalde gevallen kan (een deel van) de behandeling aan huis plaatsvinden, bijvoorbeeld wanneer jij een nieuwe heup heeft gekregen. Heb jij een vraag over fysiotherapie aan huis? Neem dan contact op met een fysiotherapiepraktijk bij jou in de buurt, we helpen jou graag verder. Wil jij weten of jij in aanmerking komt voor fysiotherapie aan huis? Vraag jouw huisarts of specialist om meer informatie en een mogelijke verwijzing voor fysiotherapie aan huis.

FysioHolland hanteert in alle praktijken een aantal huisregels om de kwaliteit en veiligheid voor jou te waarborgen. Lees hier het praktijkreglement.

Alle fysiotherapeuten van FysioHolland voldoen aan de door het SKF (Stichting Keurmerk Fysiotherapie) en KNGF gestelde kwaliteitseisen en zijn geregistreerd in het Kwaliteitsregister van het SKF en/of KNGF.

Ja, onze klachtenregeling vind jij hier. Heb jij een klacht over de behandeling of de manier waarop wij met jou omgaan, dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor jezelf, voor andere cliënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie.

Heb jij nog geen antwoord op jouw vraag?

Mail dan naar receptie@fysioholland.nl, stel jouw vraag via de chat of neem contact op via 088 374 16 00.
Wij helpen jou graag verder.