Veelgestelde vragen

U kunt uw afspraak tot 24 uur van te voren kosteloos verplaatsen of afzeggen. Indien u tenminste 24 uur van te voren contact opneemt, wordt uw afspraak niet in rekening gebracht.

U kunt uw afspraak maken, verplaatsen of afzeggen per telefoon, e-mail, via de chat op de website of door langs te lopen bij één van onze praktijken. Op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) doen wij ons best om u, bij geen gehoor, nog op dezelfde dag terug te bellen. Bekijk het overzicht van de praktijken van FysioHolland voor de contactgegevens van uw praktijk of kijk in de FysioHolland App.

Fysiotherapie is vrij toegankelijk. Dit betekent dat u in veel gevallen geen verwijzing nodig heeft van de huisarts of specialist. U kunt meteen een afspraak maken met een fysiotherapeut bij u in de buurt. Voor chronische indicaties zoals bij een beroerte, claudicatio intermittens (etalagebenen) en artrose in de heup of knie is wel een verwijzing nodig.

Wij verzoeken u een handdoek, uw legitimatiebewijs (ID, paspoort of rijbewijs) en (indien nodig) een verwijsbrief van de (huis)arts of specialist mee te nemen.

FysioHolland heeft een contract met alle zorgverzekeraars. U kunt dus ook bij ons terecht als u een naturapolis hebt.

Klik hier voor meer informatie over de vergoeding voor fysiotherapie, onder andere voor meer informatie van de vergoeding bij een chronische indicatie en fysiotherapie bij kinderen.

Neem dan contact op met de praktijk waar u onder behandeling bent. Bekijk het overzicht van de praktijken van FysioHolland voor de contactgegevens van uw praktijk of kijk in de FysioHolland App.

De meeste praktijken zijn maandag tot en met vrijdag geopend tussen 8.30 en 17.00 uur. Veel van onze praktijken hebben ruimere openingstijden en zijn ook ‘s avonds en in het weekend geopend. Kijk voor actuele openingstijden bij één van onze praktijken bij u in de buurt.

Wilt u in een andere plaats naar de fysiotherapeut, omdat het bijvoorbeeld in de buurt van uw werk is? Dan is dat natuurlijk mogelijk. FysioHolland heeft praktijken verspreid over heel Nederland. Bekijk hier het overzicht van alle praktijken.

In bepaalde gevallen kan (een deel van) de behandeling aan huis plaatsvinden, bijvoorbeeld wanneer u een nieuwe heup heeft gekregen. Heeft u een vraag over fysiotherapie aan huis? Neem dan contact op met een fysiotherapiepraktijk bij u in de buurt, we helpen u graag verder. Wilt u weten of u in aanmerking komt voor fysiotherapie aan huis? Vraag uw huisarts of specialist om meer informatie en een mogelijke verwijzing voor fysiotherapie aan huis.

  • In het hele gebouw is het verboden te roken.
  • Cliënten dienen tijdens de trainingen binnen schone sportschoenen met lichte zolen te dragen.
  • Cliënten dienen, in de trainingszaal en in de behandelruimtes, een handdoek mee te nemen.
  • Bij sommige behandelingen zoals massage en manuele therapie, is er een direct lichamelijk contact tussen u en uw fysiotherapeut. Wij verwachten dat u hier in uw persoonlijke verzorging rekening mee houdt, als u voor een behandeling komt.
  • In ons centrum zijn gescheiden dames- en heren kleedkamers aanwezig met douches. U kunt hiervan gebruikmaken, als u voor de afspraak niet in staat bent geweest zich op te frissen.
  • Wilt u geen waardevolle spullen achterlaten als u gaat trainen in de oefenzaal. FysioHolland is niet aansprakelijk voor schade aan en/of vermissing van zich in dit gebouw of binnen directe omgeving van dit gebouw bevindende eigendommen/bezittingen van bezoekers.
  • U dient op tijd aanwezig te zijn voor uw afspraken.
  • Het kan gebeuren dat u een afspraak wilt wijzigen of afzeggen. Dit kunt u doen tot 24 uur van tevoren. Anders zijn wij genoodzaakt het bedrag bij u in rekening te brengen.
  • Gebruik van mobiele telefoons is niet toegestaan i.v.m. verstoring van de behandeling.
  • Alle fysiotherapeuten die werken bij FysioHolland zijn geregistreerd in het BIG-register en in het Centraal Kwaliteitsregister. Dit geldt voor alle specialisaties.
  • Omdat polisvoorwaarden onderling verschillen, is het uw eigen verantwoordelijkheid uit te zoeken hoeveel behandelingen uw verzekering vergoedt. Indien u niet of onvoldoende verzekerd bent, wordt de behandeling bij u in rekening gebracht.
  • Er wordt tussentijds en aan het eind van de behandeling gerapporteerd aan de verwijzer/huisarts in overleg met u. Indien u hier bezwaar tegen heeft, kunt u dit kenbaar maken bij een van de fysiotherapeuten.
  • Indien u opmerkingen en/of ideeën heeft ter verbetering van onze dienstverlening, dan stellen wij het zeer op prijs als u dit aan ons kenbaar maakt. U kunt dit zowel mondeling als schriftelijk aan ons doorgeven. Elke vestiging heeft ook een ideeënbus.
  • Heeft u klachten over de behandeling of de manier waarop wij met u omgaan, dan is het goed om dit kenbaar te maken. Levert een persoonlijk gesprek of bemiddeling niet het gewenste resultaat op, dan kunt u gebruik maken van een klachtenprocedure. U kunt natuurlijk contact opnemen met uw praktijk van FysioHolland of een e-mail sturen naar info@fysioholland.nl
  • FysioHolland hanteert de Wet van Bescherming Persoonsgegevens.

Alle fysiotherapeuten van FysioHolland voldoen aan de door de KNGF gestelde kwaliteitseisen en zijn geregistreerd in het Centraal Kwaliteitsregister van de KNGF.

Ja, onze klachtenregeling vindt u hier. Heeft u een klacht over de behandeling of de manier waarop wij met u omgaan, dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor uzelf, voor andere cliënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie.

Heeft u nog geen antwoord op uw vraag?

Mail dan naar receptie@fysioholland.nl, stel uw vraag via de chat of neem contact op via 088 374 16 00.
Wij helpen u graag verder.

Heeft u onze gratis
afspraken app al?