Meer dan een miljoen mensen hebben last van burn-out klachten en dit aantal stijgt nog altijd. Lees snel onze tips voor een gezonde en stressvrije werkdag! 

  1. Beweeg regelmatig tijdens uw werkdag. Voldoende beweging vermindert stress.
  2. Maak een realistische te do lijst. Bij een te lange to do lijst lukt het nooit om alle taken in één dag af te krijgen en is de kans groot dat u aan het eind van de dag een onvoldaan gevoel hebt doordat niet alle taken afgerond zijn.
  3. Ga af en toe eens offline. Wanneer we online zijn komt er veel informatie op ons af. Af en toe even niet online zijn creëert een moment van rust.
  4. Las pauzes in gedurende de werkdag.
  5. Merkt u dat u stress ervaart? Let op uw ademhaling. Adem een aantal keer achter elkaar drie seconden in en zes seconden uit om even tot rust te komen.

Ervaart u toch klachten tijdens uw werk en zou u meer begeleiding willen om uw klachten te verminderen? WerkJeSterk biedt diverse diensten op het gebied van vitaliteit en gezond werken, zowel individueel als voor het gehele bedrijf. Denk aan een werkplekonderzoek, -training en -advies, maar ook workshops, beweegprogramma’s en e-consults. Samen met de arbeidsfysiotherapeut gaat u op zoek naar de oorzaak van de klacht. De fysiotherapeut behandelt en adviseert om klachten te verminderen en te voorkomen. Bij stressgerelateerde klachten kan een psychosomatisch fysiotherapeut mogelijk gerichte begeleiding bieden.

Wilt u hier meer over weten?

Kijk hier voor meer informatie over WerkJeSterk of neem contact op met een praktijk bij u in de buurt.