Symptomen migraine: hoofdpijn, misselijk, overgevoeligheid

Symptomen migraine: hoofdpijn, misselijk, overgevoeligheid

Hoofdpijn is het meest kenmerkende symptoom van migraine. Daarnaast heeft u bij migraine vaak last van misselijkheid, overgeven en overgevoeligheid voor licht en geluid. Een migraineaanval bestaat uit verschillende fases en kondigt zich vaak aan met herkenbare symptomen. Herkent u de symptomen? Laat u dan niet langer belemmeren door uw migraineaanvallen, maar neem contact op met één van onze manueel therapeuten.

voor Symptomen migraine: hoofdpijn, misselijk, overgevoeligheid

Migraineaanval: waarschuwingsfase

Onderzoek toont aan dat manuele therapie de frequentie van sommige vormen van migraine sterk kan verminderen. Ga eerst langs uw huisarts om te constateren of het inderdaad om migraine gaat. De eerste fase is de waarschuwingsfase. In deze fase kunt u zich moe voelen, vocht vasthouden, veranderingen in smaak ervaren en stemmingswisselingen hebben. Deze fase is maar bij een klein percentage migrainepatiënten aanwezig.

Migraineaanval: aurafase

Ongeveer een derde heeft migraine met auraverschijnselen. Dit is de tweede fase. U kunt zwarte vlekken, lichtpuntjes of flikkeringen in het gezichtsveld ervaren. Het kan zijn dat u niet meer scherp kunt zien. Als het alleen bij deze klachten blijft, kan het zijn dat u oogmigraine heeft. Ook spraak- en gevoelsstoornissen kunnen in de aurafase opkomen.

Migraineaanval: hoofdpijnfase

In de hoofdpijnfase heeft u kloppende en bonzende hoofdpijn, meestal aan één kant van het hoofd. U voelt zich misselijk en moet mogelijk overgeven, ook in deze fase bent u erg gevoelig voor licht en geluid. Na de hoofdpijnfase volgt de herstelfase. De hoofdpijn is verdwenen, maar u kunt zich nog moe voelen en moeite hebben met concentreren. Dit kan enkele dagen tot een week duren.

Waar kunt u terecht?

Wilt u meer informatie of direct een afspraak maken? Neem contact op met een praktijk bij u in de buurt.

Vind uw dichtstbijzijnde locatie

Kaart Nederland met fysioholland vestigingen