Symptomen migraine

Symptomen migraine

Hoofdpijn is het meest kenmerkende symptoom van migraine. Daarnaast heb jij bij migraine vaak last van misselijkheid, overgeven en overgevoeligheid voor licht en geluid. Een migraineaanval bestaat uit verschillende fases en kondigt zich vaak aan met herkenbare symptomen. Herken jij de symptomen? Laat jij dan niet langer belemmeren door jouw migraineaanvallen, maar neem contact op met één van onze manueel therapeuten.

voor symptomen migraine

Migraineaanval: waarschuwingsfase

Onderzoek toont aan dat manuele therapie de frequentie van sommige vormen van migraine sterk kan verminderen. Ga eerst langs jouw huisarts om te constateren of het inderdaad om migraine gaat. De eerste fase is de waarschuwingsfase. In deze fase kan jij je moe voelen, vocht vasthouden, veranderingen in smaak ervaren en stemmingswisselingen hebben. Deze fase is maar bij een klein percentage migrainepatiënten aanwezig.

Migraineaanval: aurafase

Ongeveer een derde heeft migraine met auraverschijnselen. Dit is de tweede fase. Jij kunt zwarte vlekken, lichtpuntjes of flikkeringen in het gezichtsveld ervaren. Het kan zijn dat jij niet meer scherp kunt zien. Als het alleen bij deze klachten blijft, kan het zijn dat jij oogmigraine hebt. Ook spraak- en gevoelsstoornissen kunnen in de aurafase opkomen.

Migraineaanval: hoofdpijnfase

In de hoofdpijnfase heb jij kloppende en bonzende hoofdpijn, meestal aan één kant van het hoofd. Jij voelt zich misselijk en moet mogelijk overgeven, ook in deze fase ben jij erg gevoelig voor licht en geluid. Na de hoofdpijnfase volgt de herstelfase. De hoofdpijn is verdwenen, maar jij kunt zich nog moe voelen en moeite hebben met concentreren. Dit kan enkele dagen tot een week duren.

Waar kan jij terecht?

Wil jij meer informatie of direct een afspraak maken? Neem contact op met een praktijk bij jou in de buurt.

Vind uw dichtstbijzijnde locatie

Kaart Nederland met fysioholland vestigingen