Shockwave therapie

Shockwave therapie

Bij chronische pijn zoals hielspoor, verkalking in uw schouder, een tennisarm of golfelleboog kan shockwave therapie helpen. Loopt u al lang met dergelijke klachten maar is een echte oplossing nooit gevonden? Shockwave therapie is een doeltreffende methode om chronische of langdurige blessures en pijnklachten effectief te behandelen.

Wat houdt shockwave therapie in?

Shockwave is een effectieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van schokgolven. Deze verplaatsen zich naar de plek van de blessure, waar de bloedsomloop en stofwisseling verbeteren. Het lichaam wordt gestimuleerd om de blessure zelf te genezen. Dit zorgt voor vermindering van pijn waardoor training en dagelijkse activiteiten makkelijker uit te voeren zijn.

Bij welke klachten kan shockwave therapie helpen?

De fysiotherapeut kan shockwave gebruiken bij langdurige peesklachten aan uw hiel, achillespees, knie, elleboog en schouder. Ook bij klachten aan uw scheenbeen (shin splints) en bij spierverrekkingen kan shockwave uitkomst bieden.

Behandeling met shockwave

Na het vaststellen van de oorzaken van de pijn, eventueel door middel van echografie, kan de fysiotherapeut in overleg met u besluiten om shockwave toe te passen. De methode is onderdeel van een fysiotherapie behandeling en duurt slechts 5 à 10 minuten. Binnen 4-6 behandelingen is de pijn aanzienlijk verminderd.

Afspraak shockwave therapie

Voor shockwave therapie kunt u terecht bij één van onze praktijken. Zoek hier een praktijk bij u in de buurt.