Shockwave therapie

Shockwave therapie

Shockwave therapie is een effectieve aanvulling op de fysiotherapiebehandeling bij chronische pijn zoals hielspoor, verkalking in jouw schouder, een tennisarm of golfelleboog. Loop jij al lang met dergelijke klachten maar is een echte oplossing nooit gevonden? Shockwave therapie is een doeltreffende methode om chronische of langdurige blessures en pijnklachten effectief te behandelen.

Wat houdt shockwave therapie in?

Shockwave therapie is een effectieve methode waarbij gebruik gemaakt wordt van schokgolven. Deze verplaatsen zich naar de plek van de blessure, waar de bloedsomloop en stofwisseling verbeteren. Het lichaam wordt gestimuleerd om de blessure zelf te genezen. Dit zorgt voor vermindering van pijn waardoor training en dagelijkse activiteiten makkelijker uit te voeren zijn.

Bij welke klachten kan shockwave therapie helpen?

De fysiotherapeut kan shockwave gebruiken bij langdurige peesklachten aan jouw hiel, achillespees, knie, elleboog en schouder. Ook bij klachten aan jouw scheenbeen (shin splints) en bij spierverrekkingen kan shockwave uitkomst bieden.

Behandeling met shockwave

Na het vaststellen van de oorzaken van de pijn, eventueel door middel van echografie, kan de fysiotherapeut in overleg met jou besluiten om shockwave toe te passen. De methode is onderdeel van een fysiotherapie behandeling en duurt slechts 5 à 10 minuten. Binnen 4-6 behandelingen is de pijn aanzienlijk verminderd.

Afspraak shockwave therapie

Voor shockwave therapie kan jij terecht bij één van onze praktijken. Zoek hier een praktijk bij jou in de buurt.

Vergroot zoekgebied naar