Occiflex bij hoofdpijn en nekklachten

Occiflex bij hoofdpijn en nekklachten

Regelmatig nekklachten zoals een stijve nek? Heeft u vaak last van hoofdpijn? Klinische studies hebben aangetoond dat fysio- en manuele therapie, en in het bijzonder nekmobilisatie, chronische nek- en hoofdpijn kunnen verminderen. De Occiflex kan de bewegingen van de manueel therapeut zeer nauwkeurig, gecontroleerd en langzaam uitvoeren waardoor u een uiterst veilige en optimale behandeling voor uw nek- en/of hoofdpijnklachten kunt ondergaan. Pijn en stijfheid nemen enkele behandelingen al aanzienlijk af. De Occiflex is beschikbaar op onze praktijk in Dirksland. Ook uw klachten verminderen? Maak een afspraak voor een intake.

app-icon

App-Store-Logo-300x150

Hoe werkt de Occiflex?

De Occiflex bestaat uit een behandelbank met een beweegbare hoofdsteun. Deze hoofdsteun kan het hoofd zeer langzaam in alle richtingen bewegen. De bewegingsbaan is daarbij niet beperkt. De manueel therapeut kan therapeutische mobilisatiebewegingen invoeren in de Occiflex, waarna de Occiflex deze zeer nauwkeurig en langzaam kan uitvoeren. De bewegingen van de Occiflex zijn daardoor gelijk aan de bewegingen die de manueel therapeut zou uitvoeren.

Voor wie is de Occiflex geschikt?

De Occiflex helpt nek- en hoofdpijnklachten zoals migraine en spanningshoofdpijn te verminderen of zelfs te verhelpen. Al na enkele behandelingen nemen pijn en stijfheid aanzienlijk af. André Wapenaar, fysio- en manueel therapeut bij onze praktijk in Dirksland is al vanaf het begin nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de Occiflex en heeft veel inbreng gehad in de totstandkoming van het huidige systeem.

Hoe ziet een behandeling eruit?

De manueel therapeut start altijd eerst met een intakegesprek en een kort fysiek onderzoek om uw klachten in kaart te brengen. Vervolgens wordt een bewegingsanalyse met de Occiflex gemaakt. U mag hiervoor op de behandelbank van de Occiflex gaan liggen. De Occiflex is voorzien van een bewegingssensor waarmee de manueel therapeut zeer nauwkeurig kan meten hoe u bewegingen zoals voor- en achterwaarts buigen, roteren of zijwaarts buigen uitvoert.

“Ik kwam hier voor mijn dochter, die wat te zwaar was. Maar inmiddels train ik hier zelf ook, net als mijn schoonmoeder, zus én buurvrouw”

Emina Sahin, Amsterdam Oost

Waar kunt u terecht?

Heeft u vragen of wilt u direct een afspraak maken? Neem dan contact op met de praktijk via 0187 890 562 of e-mail naar dirksland@fysioholland.nl.

Vind uw dichtstbijzijnde locatie