McKenzie therapie

McKenzie therapie bij rug- en nekklachten

Heeft u rugpijn? Regelmatig nekklachten zoals een stijve nek? Moeite met bewegen? McKenzie therapie is een wetenschappelijk onderbouwde behandelmethode om snel en op een simpele manier rug- en nekklachten te verminderen. De therapie bestaat uit specifieke oefeningen die u zelfstandig kunt uitvoeren om pijn te verminderen en de beweging te verbeteren. De therapie is effectief bij nek- en rugklachten maar ook bij knie- en schouderpijn worden goede resultaten behaald. Benieuwd of McKenzie therapie ook voor u de oplossing is? Maak dan direct een afspraak bij één van onze praktijken.

app-icon

App-Store-Logo-300x150

Wat is McKenzie therapie?

Bepaalde bewegingen hebben direct een verlichtend effect op de pijn en zorgen voor meer bewegingsvrijheid. Met McKenzie therapie gaat u samen met de fysiotherapeut op zoek naar deze bewegingen. Wat voor de een werkt, hoeft voor de ander niet te werken. McKenzie therapie is een relatief eenvoudige methode voor (complexe en langdurige) beweegklachten, waarbij slechts één of twee oefeningen aan de cliënt worden meegegeven. Meer weten? Neem contact op!

McKenzie therapie behandeling

De fysiotherapeut onderzoekt oorzaak van de klacht en de beperkingen die u ervaart. Denk bijvoorbeeld aan de werkhouding of bepaalde bewegingen bij het sporten. Er zijn veel bewegingen die de pijn en bewegingsbeperking kunnen verminderen. Tijdens de behandeling krijgt u uitleg over de klacht en waarom een specifieke beweging helpt bij het herstel. Dit effect ervaart u al tijdens de eerste behandeling.

McKenzie therapie oefeningen

Soms verergert de pijn bij het maken van één beweging, terwijl meerdere herhalingen van diezelfde beweging juist tot minder pijn en meer bewegingsvrijheid leiden. De oefeningen die het meeste effect hebben, zal u de dagen na de behandeling meerdere keren per dag gaan uitvoeren. Tijdens de volgende behandeling evalueert u en stelt u samen met de fysiotherapeut de behandeling bij.

“De therapeut heeft mij geleerd hoe ik de klachten kan voorkomen en dat ik voornamelijk moet blijven bewegen om de klachten te verhelpen.”

Sander, 31 jaar

Afspraak McKenzie therapie

Voor McKenzie therapie kunt u terecht bij één van onze praktijken. Zoek hier een praktijk bij u in de buurt.