Elly (45) uit Amsterdam kreeg in het najaar van 2014 schouderklachten. Ze hoopte dat de pijn binnen enkele weken zou verminderen, maar dat gebeurde helaas niet. Na een bezoek aan de huisarts en een doorverwijzing naar de orthopeed blijkt dat Elly een frozen shoulder heeft. Uiteindelijk komt zij bij manueel therapeut Jeroen terecht. “Iemand die niet alleen helpt de schouderpijn te verminderen, maar ook nog eens met me meedenkt over mijn zorgverzekering en rustig nog een keer iets uitlegt als ik het niet begrijp”.
Frozen shoulder, nek- en heupklachten
Elly: “De orthopeed gaf me twee keer een injectie, maar dit hielp helaas niet. Toen verwees hij mij door naar een manueel therapeut bij FysioHolland Amsterdam Zuidoost.” Bij Jeroen begint Elly aan een lange weg naar herstel, waarbij zij niet alleen begeleid wordt voor haar frozen shoulder maar ook voor nek- en heupklachten. “Ik heb soms een stijve nek en heb daardoor vaak last van hoofdpijn. Als Jeroen dit losmaakt helpt dit geweldig en heb ik echt veel minder last. En ik krijg Dry Needling voor mijn heup. Als die behandeling klaar is voelt mijn been gelijk heel zwaar aan. Jeroen adviseert altijd om er in de avond warmte op te doen, dus dat doe ik dan ook.”
Frozen shoulder: een langdurig proces
“Jeroen vertelde meteen dat de behandeling lange tijd in beslag neemt, een frozen shoulder duurt zo’n 1 tot 3 jaar. Vergoeding voor deze fysiotherapiebehandelingen krijg je maar één jaar. Daar zijn de fysiotherapeuten helemaal niet blij mee. Jeroen heeft me toen geholpen de beste zorgverzekering voor mijn situatie uit te kiezen. Dat vind ik prachtig.”
Meedenkend en behulpzaam
“Ik heb inmiddels een echte band met Jeroen,“ vervolgt Elly. “Ik ben al zo lang in behandeling. In het begin kwam ik twee keer per week bij hem en nu ga ik, ook met het oog op de kosten, één keer per week. Ik vraag van alles aan Jeroen, en hij neemt altijd de tijd om me te helpen. Hij zorgt ervoor dat mijn afspraken goed lopen, dat er zo nodig een vervanger is, hij kijkt mee met mijn zorgverzekering, maar ook dat ik begrijp hoe de AfsprakenApp werkt. Ik ben super tevreden over de dienstverlening van de organisatie. Als ik een keer een afspraak moet verzetten, is dat geen enkel probleem. Jeroen legt ook heel goed uit wat hij doet, hij overlegt altijd en adviseert me regelmatig hoe ik mijn schouder beter kan gebruiken. De omgang is heel vriendschappelijk.”
“Ik heb soms een stijve nek en heb daardoor vaak last van hoofdpijn. Als Jeroen dit losmaakt helpt dit geweldig en heb ik echt veel minder last.”
Ook voor revalidatie
“Toen ik Jeroen vertelde dat mijn partner voor haar voet onder behandeling was bij een orthopeed, tipte hij Hylke Hopmans. Hij heeft ons het adres gegeven van een zeer goede chirurg in Den Haag en aangeboden de nabehandeling te doen. De operatie heeft plaatsgevonden en Hylke zorgt nu voor de revalidatie. Het gaat prima met mijn partner. Al deze hulpverleners zorgen er onderling voor, dat je bij de juiste persoon terechtkomt. Zelf weet je dat niet. Mijn partner is nu ook bij Jeroen in behandeling voor haar rug.”
Tevreden? Laat het horen
“Veel mensen klagen als er iets niet goed loopt. Maar als ze tevreden zijn hoor je ze niet. Dat doe ik anders. Ik zeg het als ik niet tevreden ben. Maar ik vertel het ook als ik vind dat het prima gaat. En dat is het geval bij FysioHolland. Ik vind het prachtig dat mijn partner en ik van alle kanten geholpen worden om herstel te bevorderen!”
Meer weten?
Neem gerust contact op met een praktijk bij jou in de buurt, of laat uw gegevens achter dan nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op voor het inplannen van een afspraak bij één van onze specialisten.