Krullaards

Krullaards Perfect Reset behandeling bij rug- en nekklachten

Last van lage rug- of nekklachten? Heb jij scheefstand in jouw bekken of vermoedt jij dat? Denk dan eens aan een behandeling met Krullaards Perfect Reset. Deze behandelmethode is gericht op het wegnemen van de veelvoorkomende oorzaak van rug- en nekklachten, namelijk de scheefstand van het bekken. Een beenlengteverschil zorgt voor de scheefstand. Deze kan aangeboren zijn, maar kan ook door verkeerde krachten op de spieren in het bekken ontstaan. Dit laatste kan goed behandeld worden door de KPR-therapie, waardoor de rug- en nekklachten die als gevolg zijn ontstaan zullen verminderen. Meer weten of een afspraak maken?

Wat is de Krullaards Perfect Reset behandeling?

De KPR-behandeling maakt gebruik van de ‘Krullaards Perfect Reset plate’. Zodra jij op deze plaat staat, ervaar jij verschillende sensorische prikkels waardoor jouw spieren ontspannen. De behandeling, die niet meer dan zes minuten duurt, is comfortabel, pijnloos en effectief. Na één behandeling voel jij al verschil. Naarmate de behandeling vaker wordt herhaald, zullen de pijnklachten verder afnemen en langdurig wegblijven.

Oorzaken lage rug- en nekklachten door scheefstand bekken

Een belangrijke oorzaak van klachten aan de nek en lage rug is de scheefstand van het bekken ten opzichte van de wervelkolom. Dit noemen we een ketenreactie. Door de bekkenscheefstand kunnen fricties in de wervelkolom ontstaan waardoor wervels een andere stand aannemen en zenuwen bekneld kunnen raken. Dit komt vaak voor bij sporters, waaronder hockeyers.

Intake voor KPR-therapie

Voor deze behandeling heb jij geen verwijzing van de huisarts nodig. De behandeling begint met een intake, waarbij de therapeut vaststelt of er sprake is van bekkenscheefstand. Daarnaast worden andere metingen verricht om onder andere de beweeglijkheid van de nek en om de belastbaarheid van de benen en/of armen vast te stellen. Hiermee kan later de vooruitgang gemeten worden.

“De therapeut heeft mij geleerd hoe ik de klachten kan voorkomen en dat ik voornamelijk moet blijven bewegen om de klachten te verhelpen.”

Sander, 31 jaar

Waar kan jij terecht?

Op onze praktijk in Laren is een behandeling met de Krullaards Perfect Reset mogelijk. Meer weten of direct een afspraak maken? Neem dan contact op via (035) 538 14 40 of e-mail naar laren@fysioholland.nl.

Vind jouw dichtstbijzijnde locatie

Kaart Nederland met fysioholland vestigingen