Hoofdpijn

Iedereen heeft wel eens
last van hoofdpijn

De oorzaak van hoofdpijn is niet altijd duidelijk. Meestal is hoofdpijn een onschuldige klacht, maar een aantal vormen van hoofdpijn kunnen zo sterk zijn dat zij het dagelijks leven flink belemmeren. Er zijn verschillende soorten hoofdpijn. Hoofdpijnklachten worden over het algemeen ingedeeld in spanningshoofdpijn, migraine, inspanningshoofdpijn (hoofdpijn na sporten) en clusterhoofdpijn. Na de verkoudheid is hoofdpijn de meest gehoorde klacht door de huisarts. En dat terwijl slechts een klein deel van de mensen met hoofdpijn naar de huisarts gaat. Vaak nemen mensen zelf een pijnstiller om de hoofdpijn op te lossen.

app-icon

voor hoofdpijn

App-Store-Logo-300x150

Oorzaken hoofdpijn

Hersenweefsel zelf is gevoelloos, hoofdpijn ontstaat vanuit de spieren en banden rondom de schedel en nek, bloedvaten, hersenvliezen of de hersendruk. Stress, overbelasting en vermoeidheid, roken, kiespijn en oorinfecties kunnen hoofdpijn veroorzaken. Ook kan een verkeerde lichaamshouding, stijve nek, te weinig drinken of slaapgebrek zorgen voor hoofdpijn. Veel mensen hebben ook hoofdpijn na het sporten.

Oorzaken hoofdpijn

“Ik kwam hier voor mijn dochter, die wat te zwaar was. Maar inmiddels train ik hier zelf ook, net als mijn schoonmoeder, zus én buurvrouw”

Emina Sahin, Amsterdam Oost

Waar kunt u terecht?

Voor spanningshoofdpijn, hoofdpijn vanuit de nek en sommige vormen van migraine kunt u terecht bij onze manueel therapeuten. Wilt u meer informatie? Vind uw dichtstbijzijnde locatie of maak direct een afspraak met een manueel therapeut.

Vind uw dichtstbijzijnde locatie