FysioHolland verzorgt fysiotherapie voor Amsterdam Pirates

Amsterdam Pirates is een sportvereniging waar honk- en softbal wordt gespeeld. Pareltje van de club is het eerste team, L&D Amsterdam. Zij zijn actief op het hoogste niveau en zullen volgende week meedoen aan de Europa Cup in Bologna. Het team is 4 keer Nederlands kampioen en één keer Europees kampioen geweest.

Fysiotherapeuten Sunny Sandhu en Martijn Smink zijn namens FysioHolland dit seizoen bij alle thuis- en uitwedstrijden aanwezig voor de fysiotherapeutische begeleiding. Ook verzorgen zij inloopspreekuren voor de clubleden.

Martijn en Sunny zullen volgende week ook als begeleiding aanwezig zijn bij de Europa Cup om de spelers zo fit mogelijk te krijgen en te houden. Wij wensen hen heel veel succes!

FysioHolland aanwezig bij Rugby Sevens en Survival run Vlaardingen

Jaarlijks laten ruim anderhalf miljoen Nederlanders zich behandelen voor een sportblessure. Snel handelen van een fysiotherapeut kan uw herstelperiode aanzienlijk verkorten. Daarom maken steeds meer clubs, zowel op amateur- als hoofdklasseniveau, gebruik van de diensten van FysioHolland Sport Services. Maar ook op grote events zoals Mud Masters, de Dam-tot-Damloop en de Rugby Sevens zijn de therapeuten van FysioHolland Sport Services te vinden.

Zo ook dit weekend! Zaterdag 1 juni en zondag 2 juni vindt het Amsterdamse Sevens rugby toernooi plaats en daarnaast vindt op zondag 2 juni ook de SurvivalRun Vlaardingen plaats. FysioHolland is hier met verschillende fysiotherapeuten aanwezig om de sporters van het beste advies te voorzien en ze zo fit mogelijk te houden en te krijgen.

Dit weekend gaan de temperaturen fors oplopen, met dat warme weer is het belangrijk om bewust te sporten, het warme weer heeft invloed op uw lichaam. Daarom nog wat tips:

1. Smeer u goed in!
Een mooi voordeel van dit weer is natuurlijk het zomerse kleurtje wat u er aan overhoudt. De zonkracht is echter extra sterk, let er daarom op dat u zich goed insmeert, juist door het zweten verbrandt u sneller en verdwijnt de zonnebrand eerder.

2. Drink voldoende
Door te zweten raakt u veel vocht kwijt. Als u dorst krijgt tijdens het sporten, is het eigenlijk al te laat om dit nog aan te vullen. Drink daarom al iets voordat u weggaat en drink tijdens het sporten (waar mogelijk) om het kwartier een bekertje water. U kunt het beste net zo veel drinken als wat u verwacht kwijt te raken tijdens het sporten.

3. Pas uw kleding aan op het weer
Draag luchtige kleding en let op de kleur: donkere kleuren worden sneller warm, lichte kleuren weerkaatsen het zonlicht. Kies daarom voor een wit of lichtgrijs shirt in plaats van een zwarte of donkerblauwe outfit. Een lichte pet kan prettig zijn tegen de zon.

4. Vermijd alcohol
Alcoholische dranken onttrekken vocht aan uw lichaam. Door te weinig vocht kan uw lichaam de warmte niet goed kwijt en kunt u last krijgen van hittesymptomen als duizeligheid, misselijkheid en hoofdpijn.

5. Wees u bewust van de symptomen van hittekwalen
Krijgt u het te warm of raakt u buiten adem, neem dan pauze en zet niet te lang door. Zoek verkoeling in de schaduw of met een natte handdoek. Als u duizelig of misselijk wordt, kunt u beter een stapje terugdoen.

6. Koelen voor en tijdens de workout
Uit onderzoek van het Radboud UMC Nijmegen blijkt dat koelen tijdens het sporten een positief effect heeft op de sportprestaties. Voor topsporters wordt een koud waterbad of een ijsvest gebruikt, voor de recreant sporter kan een natte handdoek in uw nek of water over uw hoofd al voor voldoende verkoeling zorgen.