Diabetes

Diabetes

Heb jij diabetes? Met voldoende beweging en het verbeteren van jouw leefstijl kan jij een groot verschil maken. Door grondige aanpassingen in leefgewoonten te maken, kunnen klachten, nodige medicatie of complicaties als gevolg van diabetes afnemen. Wil jij jouw klachten verminderen? Vind jij het lastig om zelfstandig jouw leefstijl te verbeteren? Ons beweegprogramma bij diabetes helpt jou deze doelen te bereiken. Samen met lotgenoten train jij in groepsverband onder professionele begeleiding van de fysiotherapeut op jouw eigen niveau aan jouw persoonlijke doelen.

Het beweegprogramma Diabetes wordt mogelijk vergoed vanuit jouw aanvullende zorgverzekering. Informeer naar de voorwaarden bij jouw verzekeraar.

voor Diabetes

Wat is diabetes?

Diabetes is een chronische stofwisselingsziekte waarbij de bloedsuiker uit evenwicht is. De oorzaak van diabetes is niet helemaal duidelijk. Bij diabetes maakt het lichaam te weinig insuline aan, waardoor de bloedsuikerspiegel stijgt. Wanneer er een tekort is aan insuline wordt er te weinig energie uit jouw voeding opgenomen. Tijdens het beweegprogramma leer jij verantwoord te bewegen en hoe jij jouw leefstijl kunt verbeteren.

Bewegen met diabetes

Bij diabetes kan jij met gezonde voeding en bewegen ervoor zorgen dat het lichaam beter reageert op insuline. De bloedsuiker wordt stabieler, wat voor een aantal mensen met diabetes type 2 betekent dat er zelfs helemaal geen insuline of medicatie meer nodig is. Maar ook als medicijnen nodig blijven, is het belangrijk om te blijven bewegen. Zo voorkomt jij complicaties op lange termijn.

Behandeling diabetes

Diabetes kan niet helemaal verdwijnen, maar jij kunt het wel meer onder controle krijgen en complicaties op lange termijn voorkomen door meer beweging en het naleven van een gezonde leefstijl. Wil jij jouw diabetes beter onder controle krijgen? Vind jij het lastig om te starten met bewegen? En wil jij graag professionele begeleiding? Meld je dan direct aan!

In twaalf weken werk jij samen met een fysiotherapeut en diëtist aan ouw gezondheid. Zij leren jou hoe jij het best kunt bewegen, meer spierkracht en conditie opbouwt en geven jou daarnaast persoonlijk voedingsadvies.

Afspraak diabetes

Voor diabetes kun jij terecht bij één van onze praktijken. Zoek hier een praktijk bij jou in de buurt.

Vergroot zoekgebied naar