Fysiotherapeutische begeleiding bij diabetes

Heeft u diabetes? Met voldoende beweging en het verbeteren van uw leefstijl kunt u een groot verschil maken. Door grondige aanpassingen in leefgewoonten te maken, kunnen klachten, nodige medicatie of complicaties als gevolg van diabetes afnemen. Wilt u uw klachten verminderen? Vindt u het lastig om zelfstandig uw leefstijl te verbeteren? Ons beweegprogramma bij diabetes helpt u deze doelen te bereiken. Samen met lotgenoten traint u in groepsverband onder professionele begeleiding van de fysiotherapeut op uw eigen niveau aan uw persoonlijke doelen.

Het beweegprogramma Diabetes wordt mogelijk vergoed vanuit uw aanvullende zorgverzekering. Informeer naar de voorwaarden bij uw verzekeraar.

app-icon

voor Diabetes

App-Store-Logo-300x150

Wat is diabetes?

Diabetes is een chronische stofwisselingsziekte waarbij de bloedsuiker uit evenwicht is. De oorzaak van diabetes is niet helemaal duidelijk. Bij diabetes maakt het lichaam te weinig insuline aan, waardoor de bloedsuikerspiegel stijgt. Wanneer er een tekort is aan insuline wordt er te weinig energie uit uw voeding opgenomen. Tijdens het beweegprogramma leert u verantwoord te bewegen en hoe u uw leefstijl kunt verbeteren.

Bewegen met diabetes

Bij diabetes kunt u met gezonde voeding en bewegen ervoor zorgen dat het lichaam beter reageert op insuline. De bloedsuiker wordt stabieler, wat voor een aantal mensen met diabetes type 2 betekent dat er zelfs helemaal geen insuline of medicatie meer nodig is. Maar ook als medicijnen nodig blijven, is het belangrijk  om te blijven bewegen. Zo voorkomt u complicaties op lange termijn.

Behandeling diabetes

Diabetes kan niet helemaal verdwijnen, maar u kunt het wel meer onder controle krijgen en complicaties op lange termijn voorkomen door meer beweging en het naleven van een gezonde leefstijl. Wilt u uw diabetes beter onder controle krijgen? Vindt u het lastig om te starten met bewegen? En wilt u graag professionele begeleiding? Meld u dan direct aan!

“Ik kwam hier voor mijn dochter, die wat te zwaar was. Maar inmiddels train ik hier zelf ook, net als mijn schoonmoeder, zus én buurvrouw”

Emina Sahin, Amsterdam Oost

Waar kunt u terecht?

Wilt u weten wat onze fysiotherapeuten voor u kunnen betekenen of direct een afspraak maken? Neem contact met ons op via 088 – 374 16 00.

Vind uw dichtstbijzijnde locatie