Back to Move: aanpak bij lage rugpijn

Back to Move: aanpak bij lage rugpijn

Uit onderzoek (NRC, 12 januari 2016) blijkt dat lage rugklachten minder snel terug komen wanneer u dagelijks oefeningen doet en goede voorlichting krijgt over uw houding en beweegpatroon. Back to Move is een complete aanpak voor lage rugpijn en bestaat uit (een combinatie van) fysiotherapeutische begeleiding, voorlichting, coaching, digitale informatie en begeleiding op afstand. Heeft u lage rugpijn en wilt u weten hoe u uw rugklachten kunt verhelpen? Dan bent u bij FysioHolland aan het juiste adres. Onder begeleiding van een fysiotherapeut werkt u aan uw herstel en leert u hoe u uw klachten onder controle kunt krijgen én houden.

app-icon

voor Back to Move: aanpak bij lage rugpijn

App-Store-Logo-300x150

Regie over uw herstelproces

Met Back to Move bepaalt u zelf hoe u aan uw herstel wilt werken, uiteraard in nauwe samenwerking met de fysiotherapeut. Naast de fysiotherapeutische begeleiding kunt u allerlei (online) mogelijkheden met elkaar combineren, zoals oefengroepen en online instructievideo’s van oefeningen. Veel van deze mogelijkheden kunt u thuis of onderweg uitvoeren. Waar en wanneer het maar uitkomt. Uw hersteltraject wordt op deze manier volledig afgestemd op uw persoonlijke situatie, doelen en wensen.

De juiste begeleiding

Om van uw rugklachten af te komen, is het belangrijk dat u de oefeningen van uw fysiotherapeut juist uitvoert. Om u daarbij te helpen kunt u gebruikmaken de FysioHolland-App. Hiermee heeft u altijd toegang tot de online instructievideo’s van uw oefeningen. Ook na afloop van de behandeling heeft u toegang tot de video’s. Keren uw klachten toch terug? Dan kunt u altijd weer contact opnemen met uw fysiotherapeut. Ook als u niet meer door hem/haar begeleid wordt. Of dat nu één week later is, één jaar of nog langer. We doen er alles aan om u gezond en actief te maken én te houden.

Vergoeding lage rugklachten

Back to Move wordt vergoed als fysiotherapie uit uw aanvullende verzekering. Bent u verzekerd bij Zilveren Kruis? Dan kunt u gebruik maken van een gunstige regeling, waardoor u vooraf zeker bent over de kosten van fysiotherapie bij lage rugklachten.

“Ik kwam hier voor mijn dochter, die wat te zwaar was. Maar inmiddels train ik hier zelf ook, net als mijn schoonmoeder, zus én buurvrouw”

Emina Sahin, Amsterdam Oost

Waar wordt Back to move aangeboden ?

U kunt voor Back to Move terecht bij al onze locaties. Kijk in het locatieoverzicht voor een praktijk bij u in de buurt.

Vind uw dichtstbijzijnde locatie